Wanita Beranak 6 dan Tengah Hamil 9 Bulan Kepergok Berkhalwat dengan 3 Pria di Kamar Hotel

Wanita Beranak 6 dan Tengah Hamil 9 Bulan Kepergok Berkhalwat dengan 3 Pria di Kamar Hotel
(eberita.org)
Sabtu, 18 Februari 2017 09:09 WIB
KEDAH - Seorang wanita yang tengah hamil sembilan dipergoki petugas berkhalwat (mesum) dengan tiga orang pria di kamar salah satu hotel di Jalan Lencong Barat, Kedah, Malaysia, Kamis malam.

Dikutip dari eberita.org, wanita berusia 26 tahun itu tengah hamil anak keenam. Janin yang dikandungnya diduga hasil hubungan terlarang dengan seorang lelaki berusia 32 tahun, yang turut ditahan petugas.

Menurut informasi, enam anak wanita itu yang berusia antara 2 hingga 12 tahun diasuh oleh keluarga angkatnya.

Sementara suaminya, dikabarkan sudah meninggal dunia akibat kecelakaan lalu lintas di Langkawi pada 2012 lalu.

Ads
Tahun lalu dia berkenalan dengan lelaki yang menghamilinya, ketika bekerja sebagai penjaga toko pakaian di pasar raya.

Penolong Pengarah Operasi Bahagian Penguat kuasa Undang-undang Jabatan Agama Islam Kedah (JAIK), Syeikh Mohd Rasydan A Rahman mengatakan, mereka ditangkap saat razia di hotel pada tengah malam. Mereka ketahuan menginap di hotel tersebut setelah petugas memeriksa buku daftar tamu hotel.

Menurutnya, mereka yang ditahan dibawa ke Balai Polis Alor Setar untuk dibuat laporan penangkapan sebelum diserahkan ke pejabat agama daerah untuk dimintai keterangan dan dibebaskan dengan jaminan keluarga.

''Kasus ini diusut sesuai Seksyen 25 Enakmen Kesalahan Jenayah Syariah Kedah 2014 kerana diduga berkhalwat. Atas kesalahan itu bisa didenda tidak lebih RM3,000 atau dua tahun penjara atau kedua-duanya,'' katanya.***
Editor:hasan b
Sumber:eberita.org
Kategori:Gonews Group, Umum, Peristiwa
wwwwww